ماهواره ظفردرراه پایگاه فضایی
کد خبر : ۷۶۰۶۷۸
 
 
اخبار » علمی
 
 
 

ماهواره ظفردرراه پایگاه فضایی

با تلاش دانشمندان جوان ایرانی، «ماهواره‌های ظفر ۱و۲» تست‌های موفق خود را پشت سر گذاشته و امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند تا به زودی در مدار قرار گیرند.
 

ماموریت ماهواره ظفر تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره و ارسال پیام ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر است.

ارتفاع این ماهواره سه محوره ۵۳۰ کیلومتر است و در مدار LEO قرار خواهد گرفت.
 
ماهواره ظفردرراه پایگاه فضایی
 
رئیس سازمان فضایی ایران درباره ویژگی های ماهواره ظفر نوشت؛ این ماهواره ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد و عمر عملکردی آن در مدار حداقل ۱.۵ سال است. ماموریت ماهواره ظفر تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره و ارسال پیام ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر است. ارتفاع این ماهواره سه محوره ۵۳۰ کیلومتر است و در مدار LEO دایروی با باند فرکانسی s&f قرار خواهد گرفت.

پریود گردش ماهواره ظفر ۹۴ دقیقه و شیب مداری آن ۵۶ درجه است. یکی از محموله‌هایی که ماهواره ظفر برای قرار گرفتن در مدار آن‌ها را حمل می‌کند، محموله تحقیقاتی تشعشعات فضایی است. این محموله وظیفه اندازه‌گیری میزان دوز یونیزه‌کننده توسط پرتو‌های کیهانی دریافتی از فضا را برعهده دارد. علاوه بر این اثر پرتو‌ها روی تراشه‌های نیمه عادی از جمله حافظه‌های sram مبتنی بر ترانزیستور‌های اثر میدان ترکیبی را تشخیص می‌دهد.

محموله ذخیره و ارسال (s&F) محموله دیگری است که ظفر با خود حمل می‌کند. این محموله امکاناتی مانند پخش همگانی پیام یک کاربر برای تمامی کاربران محلی، برقراری ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر، ارسال پیام هر کاربر برای کاربر مقصد به تعداد ۲۵۶ کاربر را مهیا می‌کند. محموله سوم مربوط به مقوله «تصویربرداری» است که شرایطی را فراهم می‌کند تا تصویربرداری پانکروماتیک (سیاه و سفید) با تفکیک مکانی ۲۵ متر و ۵۰ متر ممکن شود.
منبع /شبکه خبر
 

صفحه اصلی سایت

 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 30 دی 1398برچسب:ماهواره ظفردرراه پایگاه فضایی,ماهواره ظفر, | 2:49 | نویسنده : سلطان |